Pravda

Blížia sa nám Veľkonočné sviatky a v tomto článku sa zameriam viac na Bibliu. Prečo práve pravda je názvom tohto článku a nie spasenie? Dôvodom je otázka samotného pilátu pred verejným odsúdením Ježiša Krista.

Pilát mu povedal: “Čo je pravda!?”…. (Jn,18:38)

To je dobrá otázka aj pre dnešnú dobu, v ktorej žijeme. Neustále prijímame informácie z rôznych zdrojov (od ľudí, okolia, z tv…), ale čo z toho je skutočná pravda. Čo z toho všetkého tvorí fikciu, predstavu, klamstvo a čo skutočnosť a samotnú pravdu. Neviem ako vy, ale ja sa často stretávam so zdrojmi, ktoré chcú zakryť pravdu alebo ju dokonca ututlať. Pri prijatí informácie nedokážem rozhodnúť o tom, či je to pravda alebo výmysel. V takomto čase je iba na mne, či tú informáciu pustím ďalej alebo nie. Je skutočne iba na mne, či odovzdám ďalej pravdu alebo klamstvo. Budem klamárom alebo pravdivá v slove? Život ma naučil byť trpezlivou v takomto prípade, hovorí:  “Počkaj a pravda vždy sa ukáže navonok, aj keď po nejakom dlhšom čase.” Je to tak, koľkokrát sme svedkami prekrútených informácii, klamstiev od rôznych zdrojov. Ibaže to všetci vieme, kde potom máme hľadať skutočnú pravdu, aj v tejto súčasnej dobe?

Zákon bol totiž daný skrze Mojžiša, no milosť a pravda prišli skrze Ježiša Krista. (Jn 1:17)

Pravda je slovo, ktoré nám odovzdal počas svojej životnej púti Ježiš Kristus, pretože Jeho slová sú slová od Boha.

Neveríš, že ja som v Otcovi a Otec je vo mne? Slová, ktoré vám hovorím, nehovorím sám od seba, ale Otec, ktorý zostáva vo mne, koná svoje skutky.  Verte mi, že ja som v Otcovi a Otec je vo mne! Ak nie pre iné, aspoň pre tie skutky verte! (Jn, 14:10-12)

Ak sa pozriem dnes, koľko ľudí dokáže kanálovať (channelingovať) s rôznymi zdrojmi z rôznych až intergalaktických častí vesmíru a veľa ľudí verí a dôveruje týmto slovám z týchto zdrojov. Nespochybňujem to, pretože viem, že vo vesmíre nie sme sami. 😉 A tieto channelingy obsahujú aspoň čiastočnú pravdu. Lenže sme stále na pochybách, či je to pravda alebo iba zavádzanie a s týmto sa stretával, aj Ježiš Kristus. Ako uveria ľudia pravde, ktorú On odovzdával? Ľudia mu neverili, až kým sa nestali svedkami Jeho pravdy. Skutočnú pravdu dostaneme, ak ju nám niekto dokáže preukázať navonok, ak sa staneme samotnými svedkami samotnej pravdy, mohla by som hovoriť aj o zázraku v takomto prípade. Je veľa tých, ktorí hovoria pravdu, ale je málo tých, ktorí ju aj dokážu preukázať.

…poznáte pravdu a pravda vás vyslobodí. (Jn, 8:32)

Čo sa stane ak zistíme, že je to pravda? Začneme veriť pravde a byť pravdivý v slove, konať pravdivo a žiť v pravde.

Ježiš mu povedal: “Ja som cesta, pravda i život. Nik nepríde k Otcovi, ak nejde cezo mňa.” (Jn, 14:6)

Áno prídu tí, ktorí budú chcieť preukázateľnú pravdu prekrútiť, vytvoriť z vás klamára, ale verte mi nikdy, vám nevezmú vašu skutočnú pravdu, pretože oni nebudú môcť dokázať ani svoje klamstvo. Tak či onak ste stále víťazom a vaša pravda výjde na povrch. Ak poznáte pravdu, už nikto vás neoklame, ste slobodní. Nezabúdajte, že:

Vtáky si sadajú k seberovným a pravda sa vráti k tým, čo v nej žijú. (Sir, 27:9)

Takže trošku zo života: Už sa to ťahalo dva mesiace. Ak sa vám začne dariť, tak niekto, aj to málo šťastia dokáže závidieť. No čo už, bol by to asi nudný život, keby do vás nezabŕdal, aj nejaký vnútorný démon iného blízkeho človeka. 😆 Tento dotyčný začal vytvárať nesváry v práci, aj vo vzťahoch v mojom živote. Jednoducho začal konať proti mne, najprv som si myslela, že je to iba moja predstava, ale po čase pozorovania správania dotyčného a uštipačných slov, ktoré vysielal, iba dokazovali pravdu, ktorú som si myslela. Takže pravda sa preukázala aj navonok, nehovoriac, že taký človek poštve aj iných proti vám. Tak či tak bola som v pohode, pretože nemala som dôvod hnevať sa, pretože to bol iba jeho vnútorný problém, ktorý si musí vyriešiť iba on sám.  Nechala som to plynúť časom až do vtedy, kým to nezačalo gradovať. Každý máme hranice a niekedy je potrebné ukázať aj iným hranice odtiaľ-potiaľ. Nasledovalo GAME OVER (KONIEC HRY) pre dotyčného, takýto človek začne robiť chyby aj sám, nemá čisté svedomie a už nedokáže počas rozhovoru ani pozerať vám priamo do očí alebo sa začne vám úplne vyhýbať. Čo je ten lepší prípad, že som prerušila kontakt s tým dotyčným a nechala ho ísť ďalej. 🙂 Samozrejme on videl, že ma to nenahnevalo a dokonca sa nehnevám ani na neho. 🙂 Dotyčný začal byť zmätený po tom všetkom, jeho predstavy o dráme sa nenaplnili. Nevpustila som jeho drámu (klamstvo) do svojho života. A neskôr som videla ako vytvára drámu u iných… 😀 Niekto rád brzdí iných, sťahuje iných do zúfalstva, aby im narušil ich každodennú spokojnosť. 🙂

Prajem Vám všetkým pokojné a požehnané Veľkonočné sviatky, plné radosti, šťastia a zdravia!

20150327_155717

Pridaj komentár

