Niekedy stačí počúvať pár minút

lavicaStále, keď skončím v práci, mám ešte pár minút pre seba, sadnem si na lavičku a čítam si zaujímavú knihu. V tom si niekto prisadne ku mne a začne rozprávať svoj životný príbeh bez toho, aby sme sa poznali, rozpráva to, čo má rád a to čo nemá rád, aj svoje starosti i radosti. Už som vedela, že si môžem založiť záložku do knihy a spokojne ju zatvoriť a počúvať nový príbeh. 😀 Keď som ho počúvala, spomenula som si na slová na Ježiša, že mám byť otvorená a úprimná. Náš priateľský rozhovor trval viac ako hodinu až po hodine pri lúčení sme sa spoznali, kto vlastne sme a ako sa voláme.😆

O niečo neskôr prišiel ku mne ďalší priateľ, s ktorým som tiež prehodila pár slov a bol rád, že ma vidí.🙂

Na druhý deň som si opäť sadla na lavičku a znovu si prisadla jedna dáma, tiež začala rozprávať svoj príbeh. Rozprávala o rodine a o šťastí. Nepoznala som ju, ani jej meno, až po dokončení rozhovoru sme sa dozvedeli ako sa voláme.

A takto to pokračuje každý deň, sadnem si na lavičku a prisadnú si rôzny ľudia a rozprávajú svoj príbeh, alebo to, čo potrebujú povedať. Nikdy som si nemyslela, že tá lavička ma bude spájať so Svetom a tak získam nový pohľad na Svet.

A pri týchto stretnutí si spomeniem vždy na Boha, ako sme sa my spolu rozprávali, ako starí známi, otvorene a úprimne bez oslovení, bez hodnotenia.Spomínam si tiež, ako mi Ježiš hovoril v čase, keď som mala dosť pošliapanú dôveru, aby som nestrácala dôveru, pretože ani o jednej bytosti, nie je možné povedať, že je tak zlá, aby sa v nej nenašlo to dobro, a zase nie je  tak dobrá, aby sa v nej nenašlo to zlo. Je to na našom pohľade, ako chceme vnímať ľudí okolo nás, buď sa budeme pozerať na ich dobro alebo na ich zlo.  Čo by si najradšej podporil/-a v nich to dobro alebo to zlo? Určite to dobro.🙂

Sú v okolí žiarlivci, závistlivci a neprajníci? Mala som v práci “neprajníka”, žiarlivec, vnímala som to mesiac, to ako rozprávajú moji ďalší kolegovia o ňom. On práveže čakal, že začnem “bojovať”, a  že začnem robiť to čo on, iba jeho očakávania padli.😆 Nerobila som to čo on očakával a dokonca som ho nachytala pri slovnej hračke, no nečakal na záver, že ho podporím v dobrom. Takíto ľudia chcú niečo v živote dokázať, a keď nemajú to, čo majú druhý – úspech, začne boj o “dokonalosť”, pri tomto boji začne rozprávať, čo všetko dokázal, kde bol, čo dosiahol a niekedy prehovorí aj o cieľoch, bude sa snažiť rozprávať v povýšení nad vašim rozprávaním. Je lepšie tento boj stopnúť, keď už vieme, čo všetko dokázal a tak mu “otvoriť oči” v čom je dobrý, podporovať v ňom to dobro, tá závisť ho prejde, keď začne vnímať svoj úspech. A nehovorím o tom, že sa stane nakoniec vašim prajníkom.😉 Stačí vnímať to dobro Svetla v nás,v každej bytosti, aj v okolí.

3 odpovedí

  1. ..to je pekné od Teba…

    V dnešnom svete, kde sa zvykne aj zlom za zlé odplácať, je pre mňa veľmi povzbudivé počuť dobrú radu nad zlato🙂 ktorá mi pripomína aj Ježišové slová: “zlo premáhajte dobrom.”

    Páči sa mi ako si poukázala na dobré vlastnosti a hľadala to dobré, čo je v ňom. Tiež sa mi páči to miesto stretnutia – lavička, kde človek môže sa stretávať s ľudmi a zároven aj s Bohom, ktorý je v nás…

    Ďakujem, je to ozaj milé od Teba.
    Boh Ťa miluje

  2. Krásny príbeh…máš veľké srdiečko, ktoré dokáže potešiť mnohých. Už len to, že môže niekto niekoho vypočuť prinesie inému úľavu a potešenie.😉

    • Anitra..
      to si pekne povedal: ..máš veľké srdiečko…

      Niekedy naozaj stačí tak málo a predsa veľa…

      Je to milé od teba a aj od Vierky, že máte veľké srdiečko🙂

Pridaj komentár

