Účinok modlitby

Když jsem se posadil ke stolu, všiml jsem si, že lidé kolem mě jsou sklíčení nebo velice nostalgičtí. Mračili se jeden na druhého, úsečně si poroučeli drinky a noviny a snažili se nedívat se nikomu do očí. Pomalu mě začala opouštět dobrá nálada.

Vnímání tohoto tajemného proudění je základním prvkem skutečné duchovnosti, skutečným důkazem, že v zákulisí lidského dramatu působí hlubší síly. Problémem je sporadická povaha tohoto vnímání; většinou trvá jen chvíli, aby nás zlákalo, a pak zase rychle mizí.

Jak jsem se rozhlížel kolem, najednou jsem si všiml vysokého tmavovlasého muže, který vyšel z hotelových dveří a mířil ke mně. Měl na sobě hnědé kalhoty, elegantní bílý svetr a v podpaží měl složené noviny. Prošel mezi hosty a sedl si ke stolu po mé pravé ruce. Otevřel noviny, rozhlédl se a usmál se na mě zářivým úsměvem. Pak zavolal číšníka a objednal si sklenici vody. Vypadal jako Asiat, ale mluvil plynulou angličtinou bez znatelného přízvuku. Když dostal vodu, podepsal účet a začal číst. Něco mě k němu okamžitě přitahovalo, ale nevěděl jsem co. Vyzařoval příjemnou energii a občas se s úsměvem rozhlížel kolem. V jednu chvíli se jeho pohled setkal s pohledem mrzutého muže sedícího přede mnou. Očekával jsem, že se mrzutý muž rychle otočí, ale ten se na tmavovlasého muže usmál a začal s ním hovořit jazykem, který zněl jako nepálština. V jednu chvíli se oba hlasitě rozesmáli. Několik hostů u okolních stolů se začalo bavit a jeden z nich řekl něco, co dalo podnět k dalšímu výbuchu smíchu. Se zájmem jsem tu scénu pozoroval. Něco se tu děje, pomyslil jsem si.

Nálada kolem mě se začala měnit. “Dobré nebe,” zajíkl se tmavovlasý muž a podíval se mým směrem. “Viděl jste to?” Rozhlédl jsem se kolem. Všichni už zase četli, zatímco on ukazoval na něco v novinách a přitahoval si židli blíž ke mně.Uveřejnili další studii o účincích modlitby,” dodal. “To je úžasné. “Na co přišli?” zeptal jsem se. “Zkoumali účinky modlení na nemocné lidi a zjistili, že pacienti, za které se druzí pravidelně modlí, mají méně komplikací a uzdravují se rychleji, i když si nejsou vědomi, že se za ně někdo modlí. To je nezvratný důkaz toho, že síla modlitby je skutečná. Zjistili však ještě něco jiného. Přišli na to, že nejúčinnější modlitba je formulována jako prohlášení, nikoli jako prosba.” “Nejsem si jistý, zda vám rozumím,” řekl jsem. Díval se na mě křišťálově modrýma očima. “Při těchto pokusech se zkoumaly dva druhy modlitby. První forma modlitby prostě žádala Boha, aby nemocnému pomohl. Druhá forma prohlašovala s důvěrou, že Bůh nemocnému pomůže. Chápete, jaký je v tom rozdíl? “Pořád si nejsem jistý.” “Modlitba, která prosí Boha, aby pomohl, předpokládá, že Bůh pomoci může, ale nemusí. Taková modlitba předpokládá, že člověk nemůže dělat nic jiného než prosit. Druhá forma modlitby předpokládá, že Bůh je ochoten pomoci, ale že dal lidské existenci takové zákony, že splnění prosby závisí do jisté míry na naší víře, že prosba bude vyslyšena. Proto naše modlitba musí být prohlášením, jež tuto víru vyjadřuje. Studie ukázala, že tento druh modlitby je nejúčinnější.” Přikývl jsem. Začal jsem to chápat.

Tmavovlasý muž se podíval stranou, jako by o něčem přemýšlel, a pak pokračoval.Všechny důležité modlitby v bibli jsou prohlášení, nikoli prosby. Vezměte si třeba modlitbu Páně. ,Bud vůle tvá, jako v nebi, tak i na zemi. Chléb náš vezdejší dej nám dnes a odpusť nám naše viny…’ Neříkáme, můžeš nám, prosím tě, dát jídlo; neříkáme, můžeš nám, prosím tě, odpustit. Pouze prohlašujeme, že se tak stane, a tím tomu napomáháme.”

Opět se odmlčel, jako by očekával otázku. Stále se usmíval. Musel jsem potlačit smích. Jeho dobrá nálada byla tak nakažlivá. “Někteří vědci tvrdí, že z těchto zjištění vyplývá ještě něco jiného, něco, co má hluboký význam pro každého člověka. Říkají, že jestliže účinnost našich modliteb závisí na našich očekáváních a předpokladech, pak každý z nás neustále vysílá do světa energii, ať si to uvědomuje, nebo ne. Rozumíte tomu?” Pokračoval, aniž počkal na mou odpověď. “Je-li modlitba prohlášením založeným na našich očekáváních, na naší víře, pak všechna naše očekávání mají účinek modlitby. Aniž si to uvědomujeme, všichni se ve skutečnosti neustále modlíme za nějakou budoucnost pro sebe i druhé.”

Podíval se na mě, jako by právě shodil bombu. “Umíte si to představit?” pokračoval. “Moderní věda potvrzuje prohlášení těch nejezoteričtějších mystiků všech náboženských vyznání. Všichni mystikové říkají, že máme duševní a duchovní vliv na to, co se nám v životě stane. Vzpomeňte si na biblický verš o tom, jak víra velikosti hořčičného zrna může přemístit horu’. Co když je tato schopnost tajemstvím skutečného úspěchu v životě, tajemstvím vytvoření skutečné komunity?” Jeho oči se rozzářily, jako by věděl víc, než řekl.

“Všichni musíme přijít na to, jak to funguje. Je nejvyšší čas.”

“Byl jste někdy v místnosti plné lidí, kde byla nízká hladina energie, a najednou někdo přišel a okamžitě zvedl všem náladu? Energetické pole tohoto člověka ho předchází a působí na všechny ostatní.”

Kniha Tajomstvo Shambhaly /autor James Redfield/ je ďalším pokračovaním Celestínskych proroctiev, v ktorom sa hľadá tajomstvo jedenásteho proroctva. “Náhodou” táto kniha mi opäť upriamila pozornosť na dnešnú dobu a vnímanie vzostupu do rôznych dimenzií. Táto kniha bola síce napísaná v roku 1999, ale je to akoby som čítala o roku 2012, ktorý prináša zmenu a prúdenie nových energií. Keď som ju po prvýkrát čítala, bolo to niečo, čo som už dávno vedela – teoretika. Ibaže v tomto roku počas čítania, je to ako by som s tou knihou cestovala, vstupovala s jednoduchosťou do Shambhaly. Po prečítaní určitej časti z knihy nastala vízia, v ktorej som sa nachádzala v Tibete, putovala som cestou až som prišla k jednému neznámemu chrámu. V chráme sa rozžiaril jeden obraz so zlatým rámom,  na ktorej bola vyobrazená mladá pani obklopená rôznymi pestrofarebnými kvetmi. Usmievala sa a jej oči vyžarovali tajuplnosť. Pohľad na  ňu priťahoval moju pozornosť, že chce povedať tajomstvo, ale tu vízia skončila.😕 Po prebudení z vízie som obraz ženy prirovnala ku  tarotovej  karte Veľkňažka.😉

Pridaj komentár

