Otvorenie dverí oslobodenia: Togden Šakja Šrí

Počas počúvania Great Compassion Mantry (Da Bei Zhou) som si prezerala rôzne stránky a čírou “náhodou” mi vnútorný hlas napovedal, že si mám otvoriť jednu z nich. Nie s veľkým obdivom som ju otvorila, nevnímala som Budhizmus za niečo nové, ale predsa ma nadchol článok Otvorenie dverí oslobodenia. Už len prvé vety článku zarezonovali vo mne a cítila som, že to už poznám, viem o čo hovorí. Je to návod na dosiahnutie pokojného stavu.
Aby si zotrvali v pokojnom stave bez podpory objektu (mtshan med kyi zhi gnas), zaujmi pozíciu a pohľad Vairočanu, ako pred tým.  Na korune svojej hlavy si vizualizuj Majstra, ktorého láskavosť je ťažké oplatiť.  Vrúcne ho invokuj. Potom, čo sa Majster rozplynul do teba, uvoľni sa v čistej prítomnosti a budeš zažívať hladkú prázdnu otvorenosť: to je pokojný stav (gnas pa). V tomto stave zrazu povstanú myšlienky: to je pohyb (´gyu ba). To čo rozpoznáva stav nehybnosti a pohybu je čisté vedomie (rig pa).
Keď sa budeš pokúšať udržať tento stav po dlhý čas, myšlienky budú narastať, Toto označuje úvodné štádium pokojného stavu. Zotrvaním v tomto stave bez prerušenia zistíš, že myšlienky postupne ustávajú a pokojný stav sa samovoľne predĺži. Nakoniec, hoci tu bude pohyb myšlienok, toto pozmení tvoj pokojný stav len minimálne. To je známe ako prechodný pokojný stav.
4 odpovedí

  1. Krásne sviatky Vierka želám.

  2. Šťastné a veselé,plné požehnania Pána a hlavne pokoja i pohody.R

  3. pokojne, stastne,radostne a hlavne pozehnane sviatky 🙂

  4. 😀 všetkým krásne pokojné sviatky a šťastný Nový rok 2012!

Pridaj komentár

