(Ne)hnevať sa?

Jedného dňa padlo vnútorné rozhodnutie skoncovať so svojim egom. Začalo to so sebapoznaním a skončilo pri uvedomení si duchovného poznania, že sme súčasť vesmíru. Pred prednáškou si prisadla ku mne s úprimným pohľadom usmievavá dobrosrdečná dušička s rovnakým cieľom – sebapoznaním. Za ten krátky čas sme si veľa povedali o duchovne, klebetili sme ako staré priateľky, ktoré sa už dlho nevideli a chceli si čo najviac odovzdať svoje vlastné skúsenosti o duchovne. Nič nie je náhoda, a ani jej slová neboli náhodné, z jej slov som cítila indície, na ktorých sa doteraz zamýšľam a jednou z nich bola, že chce popracovať na odstránení hnevu. V tom sa mi pretočili oči, pretože už som na tom nie raz pracovala a hnev, aj tak zvíťazil. Hnev je emócia pochádzajúca zo strachu, starosti a obáv. Hnev premohol aj Ježiša Krista, ktorý sa rozhneval na farizejov a predsa je čistá duša Boží Syn. Emócie patria človeku, to je to, čo človeka robí odlišným od iných bytostí. Ako by sme zistili, aké bremeno nesieme v tomto živote? Pre nás ľudí je prirodzené hnevať sa, máme na to právo. Otázka znie: „Je to pozitívna emócia?“ Áno, ak si ju uvedomujeme v plnom rozsahu, nájdeme v nej porozumenie, týmto si otvoríme oči a uvidíme naše skutočné Ja – časť slabej stránky.

O hneve sa veľa dočítame z rôznych zdrojov, ale ako na tejto emócie môžeme popracovať k sebapoznaniu? Môžeme túto emóciu potlačovať s úsmevom, pozitívnym tvrdením na istý čas, ibaže táto emócia sa v nás hromadí a prilievame iba olej do ohňa. Stačí už len malá maličkosť, ktorá spôsobí zemetrasenie, vybuchneme ako sopka, vychrlíme hnev, ktorý zasiahne aj pokojné okolie. Čo nie je dobrý nápad, pretože pri potlačovaní hnevu sa nám môžu vyskytnúť rôzne fyzické poruchy, ktoré si odnesie aj naše telo onemocnením.

Počas meditácie som sa stretla s duchovným sprievodcom a spontánne mi začal hovoriť o spôsobe ako túto emóciu spracovať, na ktorú som sa ani nepýtala.

Duchovný sprievodca J.K.:  “Základ je uvedomiť si, že sa hneváte – máte právo sa hnevať. Na pár minút sa stiahnite do úzadia, aby ste neublížili niekomu, koho milujete a neobvinili ich z vlastnej nevedomosti. V tom čase máte myseľ veľmi nepokojnú, pocit rozčarovania, preto ju môžete ukľudniť hlbokým dýchaním odpočítavaním od 10 po 1. Neskôr hľadajte príčinu, čo vás rozhnevalo, ak ste ju našli , pokračujete, prečo vo vás príčina vyvolala takú reakciu. Dôvody môžu byť rôzne predpoklady, presvedčenia, očakávanie, lipnutie na niečom, nespokojnosť, alebo chcieť niečo zmeniť, čo podľa vás nie je správné. 🙂 Ak ste si našli dôvod reakcie, je potrebné sa zamyslieť nad tým, že máte šťastie, pretože mohlo to dopadnúť ešte horšie. Mali by ste si uvedomiť, že vždy je o vás postarané, nemusíte mať strach, starosti a obavy. Nakoniec nasleduje to krásne slovo: ODPUSTENIE. Odpustiť sám sebe a potom ďalším, na ktorých ste sa hnevali, alebo niekomu na kom ste lipli.

Bol to síce krátky rozhovor, ale pre mňa vzácny, rovnako vzácny ako indície od novej priateľky. Je možné, ak by som ju nestretla, tak o emóciu ako je hnev ani nezakopnem. Som vďačná Bohu za to, že môžem naďalej stretávať rôznych ľudí s rovnakým cieľom a s odlišnými názormi ako sú tie moje.

„BOH MA ZACHRÁNI“

Kedysi dávno žil jeden farmár, ktorý pevne veril v účinnosť modlitby. Jedného rána prišla povodeň a zaplavila jeho farmu, farmár sa začal vášnivo modliť o pomoc. Keď voda vystúpila do výšky prízemných okien, prišiel na pramici jeho sused a chcel ho odviezť do bezpečia. Farmár pomoc odmietol a povedal mu, „Boh ma zachráni.“ Keď voda vystúpila na prvé poschodie, prišiel druhý sused na silnej motorovej lodi. Farmár jeho pomoc taktiež odmietol: „Ďakujem, ale Boh ma zachráni.“ V podvečer stál farmár odhodlane na komíne, keď okolo letela helikoptéra a spustila mu lano. S úsmevom na ňu pokynul, aby odletela. „Boh ma zachráni,“ povedal. Za niekoľko minút stál pred bránou nebies, v tvári v tvár svätému Petrovi. Zmätený a sklamaný sa ho opýtal, „Prečo si ma nezachránil? Nepočul snaď Boh moje modlitby?“ Svätý Peter sa smial, až mu slzy tiekli. „Si tak tvrdohlavý, poslali sme ti pramicu, motorový čln a helikoptéru. Čo viac sme mohli urobiť?“

Niekedy nás naše presvedčenia zaslepujú natoľko, že nevidíme to najjasnejšie.

3 odpovedí

  1. Je pravda, že ak nás niekto nahnevá vylievame si hnev potom na inom. Aj také som zažila a hanbím sa. 😳 Dôležité je ovládanie svojich pocitov a aj následne spracovanie. 😉

    Raz ako som začala robiť svoje vhľady do budúcna som urobila vhľad ako to bude vyzerať ,keď budem doma, či ma deti vytočia, lebo sa vzájomne podpichujú. Videla som samú seba ako na nich kričím, hnevám sa a robím policajta medzi nimi. Tak som si uvedomila, že to čo som videla sa mi nepáči a chcem to zmeniť. Keď so prišla domov a spustila sa hádka medzi nimi ,snažila som sa deťom vysvetlovať , aby zlepšili medzi sebou vzťahy a nechovali sa k sebe ako cudzí. Síce ma to stálo oveľa viac energie, ale bolo to oveľa lepšie ako to, čo som videla vo svojom vhľade. Takže nádych a hlboký výdych a ideme ďalej. Krásny dník 😉

    • Aj keď nás to niekedy stojí veľa energie, stojí to za to. 😉 Prednedávnom sme spoločne celá rodinka pratali povalu v rodinnom dome, ktorá má nízky strop. Ibaže môj otecko je vysoký a chcel sa narovnať. Koľkokrát sa narovnal, toľkokrát si buchol hlavu o strop povaly, nahneval sa a začal nadávať. Mamka zvážnela a pozerala na mňa, prečo sa smejem. Odpoveď znela: “Videla si ako sa v ňom vystupňoval hnev pri každom buchnutí hlavy o strop povaly?” V tom sa začal usmievať aj nahnevaný a začal sršať vtipmi. Po hneve nezostala ani stopa negatívnej energie, pretože prekonal ju humor.
      Ďakujem a tiež ti prajem príjemný deň.

Pridaj komentár

