Život je boj!

Dnes som mala pokojný deň v  práci, a tak som sa začala hrať hru s mysľou. Chcela som vedieť, ktorú prvú frázu si vyloví myseľ. Tá prvá fráza znela: “ŽIVOT JE BOJ!.. ALE STOJÍ ZA TO BOJOVAŤ?” Celý život o niečo alebo o niekoho bojujeme. Každý deň sa stáva náš život jedno veľké bojisko.

BOJ o prežitie,

BOJ o víťazstvo,

BOJ o slobodu,

BOJ o priazeň,

BOJ o blahobyt,

BOJ o  mier,

BOJ o pravdu,

BOJ o spravodlivosť,

BOJ o prestíž,

BOJ o uzdravenie,

BOJ o lásku,

BOJ o priateľa,

BOJ o vlasť,

BOJ o moc,

BOJ o majetok,

BOJ o vyznanie,

BOJ o vedomie,

BOJ o silu,

BOJ o …..,

až raz v jednej sekunde nastane prelom, kde slovíčko BOJ sa zastaví. Moment, keď nepotrebujete o nič a o nikoho bojovať.  V tom si uvedomíte, že bojovať o niečo a o niekoho znamená bojovať sám proti sebe. Na tento svet sme prišli sami a sami aj odídeme. Prišli sme na tento svet, aby sme bojovali? Nie, prišli sme pre to, aby sme vedeli prijať to, o čo bojujeme. Neskôr som si uvedomila, že bojujem o to, čo už mám. Prečo bojujem sama proti sebe? Je to jednoduché, nie som to ja, ktorá bojuje, ale samotný život bojuje o prežitie, o víťazstvo, o slobodu, o priazeň, o blahobyt, o mier, o pravdu, o spravodlivosť, o prestíž, o uzdravenie, o lásku, o priateľa, o vlasť, o moc, majetok, vyznanie, vedomie, o silu…

ALE STOJÍ ZA TO BOJOVAŤ? Áno, keď sa zmení fráza na tieto tri slová: BOJ O ŽIVOT!

“Čím viac milujeme a darujeme sa, tým sa náš život stáva významnejším a hodnotnejším. “(Hermann Hesse)

“Čo dáva zmysel životu, dáva zmysel i smrti.” (Antoine de Saint-Exupéry)

“Ja som cesta, pravda a život.” (Ježiš Kristus)

“Najmenej sa boja smrti tí, ktorých život má najväčšiu cenu.” (Immanuel Kant)

http://youtu.be/8Xo_mRTkjC8

Jedna odpoveď

  1. ano stoji za vsetko bojovat🙂

Pridaj komentár

