Pánom svojej mysle

Byť sám sebou nie je zlé, ale byť pánom svojej mysle je ešte krajšie. Prisnili sa mi tri krásne sny, ktoré ma naviedli na prácu s mysľou. Myslela som si, že o myšlienkach viem toho už dosť, no mýlila som sa.  To čo už som sa dočítala o  fungovaní mysle a myšlienok v rôznych knihách, bol iba kúsok a na začiatok tak postačujúce pre laika. Prvý sen poukazoval na zmenu myslenia, ktorá rozpustí všetko staré, môže sa búriť, ale napriek tomu to prekoná vďaka opore a nastane niečo nové.  Druhý sen nadväzoval na ten prvý tým, že sa netreba báť a ukrývať sa pred krásou a kreativitou myslenia. Tretí sen bol jasným a dosvedčujúcim výsledkom na to  s čím sa budem najbližšie týždne zaoberať a nimi sú myšlienky.

K myšlienke pristupujem nedôverčivo. Myšlienka je síce jediný nástroj, ktorý nám umožňuje organizovať svet, ale môže zorganizovať svet tak dobre, že viac nebudeme schopní ho vidieť. Myšlienka je clona, nie zrkadlo, preto žijeme v myšlienkovom obale, nedotknutí Realitou.

Vyzerá to tak, že najlepšie je vôbec nemyslieť. :lol:  Krásna myšlienka, ale “nemožná” počas celého dňa.  Ako môžeme s tou clonou pracovať a stať sa pánom tejto clony? Ako žiť bez toho myšlienkového obalu?

Práca s mysľou

1. Kontrola myšlienky

2. Potláčanie myšlienky a prázdnota mysle

3. Ovládanie myšlienky

1. Kontrola myšlienky:

Posaďte sa pohodlne na stoličku alebo si ľahnite na pohovku. Uvoľníte si svaly na celom tele, zavrite oči a staňte sa pozorovateľom behom 5. minút svojich myšlienok, ktoré sa snažíte podržať. Na začiatku sa objavia myšlienky, týkajúce sa vecí a záležitosti denného života, povolania, starostí a iné. K týmto myšlienkovým pochodom zaujmite postoj tichého pozorovateľa. Napriek svojej nálade a situácii, v ktorej sa práve nachádzate, nestrácajte chod myšlienok, nesmiete sa pozabudnúť, ale ich pozorne sledovať. Chráňte sa pred únavou a zaspaním. Ak sa dostaví únava, je najlepšie to prerušiť  okamžite a odložiť na neskôr s predsavzatím, že budete únave statočne odolávať. Kontrolu myšlienok, mali by ste vykonávať denne a to ráno i večer počas 5-10 min. Dobu je možné predĺžiť podľa svojich vnímajúcich schopností. Pokiaľ nie je zvládnutý prvý bod, nikdy nezačínajte s ďalším. Myšlienky sa stávajú menej chaotické a po čase sa objavia iba ojedinele, akoby prichádzali z diaľky.

Ak  ste sa naučili kontrolovať svoje myšlienky. Ďalší bod pozostáva v zadržovaní všetkých myšlienok, ktoré sa vtierajú tvrdohlavo a proti našej vôli.

2 .Potláčanie myšlienky a prázdnota mysle

V tomto druhom bode  sa pokúšame vypustiť z mysle práce a starosti svojho povolania, akonáhle sa z nej vrátime do svojho súkromného a rodinného života. Všetky myšlienky, ktoré do nášho súkromného života nepatria, odpojíme ich a  staneme sa inými ľuďmi. A zase naopak, ak sme v zamestnaní, je potrebné  všetky myšlienky venovať iba tomu a nedovoliť, aby blúdili niekde inde, napr. doma, o priateľovi a pod. Základom je venovať sa iba tomu čo robíte, aby ste konali s plným vedomím, bez ohľadu na to, či sa jedná o veľké alebo malé  veci. Týmto si posilujete vedomie a pamäť. Ak ste nadobudli určitú prax, prikročte k ďalšiemu kroku a to, že sa vynasnažíte po dobe 10. minút alebo aj viac udržať iba jedinú ľubovoľnú myšlienku alebo ideu. Iné myšlienky, ktoré by sa chceli násilne votrieť, statočne ich potlačte. Ďalší krok je vyprázdniť myseľ. Opätovne sa uložte na pohovku, posteľ alebo sadnite si na stoličku a uvolnite všetky svaly. Zavrite oči a snažte sa každú myšlienku energicky odmietnuť. V mysli nesmie nič vzniknúť ani predstava, musí zavládnuť úplná prázdnota. Pri častejším opakovaním bude úspech vždy väčší. Podarí sa vám udržať tento stav mysle plných 10 minút, bez toho aby ste zaspali alebo pozabudli sa, môžete si gratulovať, pretože ste zvládli ďalší bod.

3. Ovládanie myšlienky

Všetky úspechy a neúspechy si môžete zapisovať do denníka. Tento bod spočíva najmä na plánovaní myšlienok, ideí alebo predstáv pre ďalší deň, prípadne týždeň. Konajte predovšetkým  sebakriticky.

Pracovať s mysľou môžete kdekoľvek, kedykoľvek a ako dlho chcete. :-)  Tento postup mi veľmi pomohol a myšlienky, ktoré pre môj život boli nežiadúce zmizli a nastalo buď ticho mysle alebo prišli myšlienky už aj s riešením danej situácie .

Zdroj: Bardon a rôzny🙂

4 odpovedí

  1. zdá sa mi alebo je to len ukradnutý výcuc z Bardona?🙂

    • Neviem, môže byť, bolo to na nete v angličtine. Autor nebol uvedený, ak je to tak, pridám ho ako zdroj. Musím preveriť. :)Mne ten samotný postup pomohol, tak som ho sem šupla.

  2. veľmi pekné, určite vyskúšam… ďakujem🙂 veľmi pekná a poučná celá stránka🙂

  3. a tiež viem, že to funguje…

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: