Jasnosť

V letný podvečer som premýšľala, ako môžem vidieť Boha, anjelov…. Predstavovala som si ich, ako guľu – energiu, jasné svetlo. Ilúzia predstavy iných bytostí ukončila odpoveď počas meditácie. “Nepredstavuj si nás, my sme. Poobzeraj sa naokolo, voda, stromy, pôda, obloha, to všetko sme my, aj ty.” Po niekoľkých hodinách som sa vrátila von a sadla si na trávu. Bola už hlboká noc a pozerajúc na nočnú hviezdnu oblohu, pocítila som jednotu a rovnováhu v srdci.

Cítila som prítomnosť Boha, anjelov a rôzne bytosti  všade, zároveň som bola súčasťou toho všetkého, ale videla som iba nočnú oblohu plnú trblietavých hviezd. Nebola tam žiadna bytosť, ktorú som si predtým predstavovala. Jediné čo z toho všetkého tam bolo, bol iba pocit ich prítomnosti.

“Nehľadajte Boha,” povedal Majster. “Len sa pozerajte – a všetko sa vám odhalí.”

“Ale ako sa máme pozerať?”

“Vždy, keď na niečo hľadíte, snažte sa vidieť len to, čo tam je, a nič iné.”

Žiaci zostali zarazení, nuž Majster to vysvetlil jednoduchšie: “Napríklad, keď pozeráte na mesiac, musíte vidieť len mesiac, a nič iné.”

“Čo iné ako mesiac môžeme vidieť, keď sa pozeráme na mesiac?”

“Hladný človek môže vidieť hrudu syra, zaľúbený tvár milovanej osoby.”

 

Zdroj: Anthony de Mello – Minúta múdrosti

Pridaj komentár

