Cesta za slobodou a šťastím

Neúnavne počujem z každej strany zákony a zákazy. Nahovárajú mi potreby a vzbudzujú nádeje. Dávajú mi sľuby, ktoré potom aj tak nikdy nedodržia. O čom hovorím? Hovorím o manipulácii ľudí. Začína sa skoro ráno, keď otvoríme noviny, zapneme televízor alebo rádio. Hrnú sa na nás rôzne správy, ktoré v skutočnosti nám nebudú na úžitok. Namiesto toho, aby som si vytvorila vlastný názor, verím všetkému, čo sa mi vnukne. Až jedného dňa som si uvedomila, že sú to metódy ľudskej manipulácie. Ich princíp znie: „Keď budeš ľudí dostatočne dlho a vytrvalo klamať, jedného dňa ti uveria a urobia to, čo od nich žiadaš.“

Autor Krischner knihy tréning egoistov vystihol dnešnú spoločnosť, ktoré tvoria tri triedy:

  • Je to neprehliadnuteľná masa Hlupákov, neustále hľadajúca ľudí, ktorí im povedia, čo si majú myslieť, kúpiť, v čo dúfať a čomu veriť.
  • Potom je to kasta Chytrákov, ktorí Hlupákom povedia, čo si majú myslieť, kúpiť, v čo majú dúfať a čomu veriť.
  • Nakoniec existuje ešte malá elita Múdrych, ktorí sami vedia, čo je pre nich správne a podľa toho sa riadia. Nezáleží na tom, či sa to ostatným páči alebo nie.

Stačilo mi zodpovedať na jedinú otázku: „Žijem tak, ako chcem ja, alebo tak, ako chcú ostatní?“

 

Dostala som sa do veľkého konfliktu medzi tým, čo chcem, a tým čo smiem. Zvykla som si chcieť len to, čo smiem. 😦 Som Hlupák, ktorý sa ustavične podrobuje Chytrákom. Fuj, hanba mi! 🙂

Príčinu vyjadril autor, citujem:

„Keď chceme niečo, čo nesmieme, potlačíme naše priania zo strachu, že robíme niečo zakázané. Ak sme spravili niečo, čo sme chceli, ale nesmeli, pocítime strach z toho, že nás chytia a potrestajú.“

 

Chcem to zmeniť, ale pri tomto zámere by som si nemala vytvárať žiadne falošné nádeje.Vyslobodenie sa spod útlaku môžem naraziť na odpor. Uvediem pár príkladov, aký odpor mám na mysli:

  • Politik nemá rád, ak ho za jeho konanie kritizujeme, i keď sa vďaka nášmu hlasu dostal k moci.
  • Učiteľ nechce, aby žiak vedel viac, ako vie on sám.
  • Kto nás mohol doteraz bez námahy využívať vo svoj prospech, teraz sa nám bude vyhrážať, že bez jeho pomoci zlyháme.

 

V tomto momente preberám zodpovednosť za svoje myslenie a konanie. Najprv sa opýtam: „Čo chcem?“, pretože ma to oslobodzuje a robí šťastnou. Neopýtam sa viac: “Kto mi pomôže vyriešiť môj problém?“, ale poviem si: „Žijem život vlastnými silami.“

 

Vrátim sa ešte ku kaste Chytrákov, ktorá vychováva skupinu Hlupákov k nesamostatnosti. Prebúdzajú túžby, sľubujú, že ich vyplnia a využívajú strach Hlupákov, ktorí sa boja, že sa raz ocitnú opustení a bez pomocnej ruky. Môžu to byť politici, vedci, manažéri alebo biskupi a mnohí iní, ktorí pre nás vytvárajú potreby, aby z toho profitovali, súťažia o získanie veľkého počtu Hlupákov pre svoj zisk.

Z každej strany sa valia rôzne reklamy o tom, čo by sme mali mať, alebo ako si splniť svoju túžbu po novom aute prostredníctvom pôžičky, úveru. Sme na to odkázaní? Zabíjame sa nevedomosťou. V Indii vďaka potláčaniu slobody ľudí, roľníci sa stali otrokmi, ktorí pracujú za 1euro na deň. Umierajú tam od hladu a samovraždy sú tam na dennom poriadku, pretože si zobrali úvery, ktoré nie sú schopní splácať. Kto môže za to? Nikto. V skutočnosti sa tak rozhodli. Každé rozhodnutie je iba naše, je iba na nás, či to tak chceme. Ak vzniká nová myšlienka, projekt, alebo plán, neznamená to, že pre každého je aj dobrým riešením. Niekedy treba vyjadriť sa slovíčkami: NIE, ďakujem, mám to čo chcem, čo potrebujem pre svoje šťastie.

Múdri, tí myslia samostatne, vytvárajú si vlastné sny, sú nezávislí od druhých a poznajú svoje individuálne potreby.

Ako sa vypracovať na kastu Múdrych?

  1. Uvedomte si, kto naozaj ste a ako chcete žiť. Kto nevie, čo chce, tomu to nahovoria druhí.
  2. Vo vašom živote môže nastať skutočná zmena, ak sa naučíte samostatne rozhodovať o svojich činoch.
  3. Naplánujte si vlastný život, aby ste podľa neho mohli merať všetky svoje činy.
  4. Odhaľte prekážky, ktoré krížia vaše plány. Len ak budete vedieť, prečo ste takým, aký ste, môžete na tom niečo natrvalo zmeniť.
  5. Nacvičte si najlepšiu techniku sebaovplyvňovania, aby ste sa tak mohli vymaniť spod nadvlády druhých.

  6. Trénujte svoj nový život každý deň, až kým vaša sebadôvera nebude pevnejšia ako strach a pochybnosti, ktoré vám bránia viesť taký život, aký chcete.
  7. Kontrolujte svoje myslenie a konanie, aby ste sa mohli učiť zo svojich úspechov a na vlastných chybách.

Múdri sú každý deň života šťastní a slobodní pomocou vlastných síl, a to je dôvod, prečo sú proti všemožným pokusom Chytrákov nezraniteľní.

Kto vie, čo chce, a verí, že to môže uskutočniť, vymaňuje sa spod nadriadenosti.Uvedomí si svoje potreby a vymaní sa spod manipulácie. Veriť viac sám sebe, ako iným, je egoizmus, ale je to cesta k vlastnej slobode a šťastiu v živote. To isté ma naučili anjeli, never všetkému, čo počuješ, alebo vidíš. Ver sama sebe. Naučili ma byť sama sebou a nie byť medzi kastou Hlupákov. 🙂

 

Pridaj komentár

