Tajomná záhrada – duchovné poznanie

Na úpätí hôr sa týčil malý domček záhradníka. Každé ráno záhradník sa prebúdzal s rannými lúčmi slnka, ktoré sa odrážali v kvapkách rosy na zelenom koberci.

Neďaleko domčeka sa nachádzal zelený brečtanom obrastený múr, ktorý ukrýval tajomnú záhradu. Do záhrady sa vstupovalo kovanou bránou. Malý chlapec, ktorý túžil po dobrodružstve, prechádzkou do lesa, zbadal túto tajomnú záhradu. Zvedavosť ho prinútila vyšplhať sa na tento múr a prikrčeným telom pozoroval pána v slamenom klobúku. Chlapec sa neudržal na múre a spadol do voňavých trsov kvetov. Podišiel k tajomnému pánovi a slušne sa pozdravil.

“Dobrý deň pane. Išiel som naokolo a nemohol som odolať zo zvedavosti, čo sa skrýva za týmto múrom. Som zvedavý chlapec. Kto ste pane?” Záhradník sa otočil a hľadiac sa mu do očí, odpovedal: “Ahoj, som záhradník tejto tajomnej záhrady.” Chlapec nechápal prečo je táto záhrada taká tajomná a opýtal sa na to. Záhradník pokračujúc v sadení mu s ochotou odpovedal. “Táto záhrada je vytvorená mnou a mojou fantáziou. Plním si s ňou svoj sen a snívam ho. Tieto sadenice a semienka tvoria základ môjho diela. Ak zasadím do nesprávnej zemi, tak môj čin, ktorý vykonávam je zbytočný. Na každom čine mi záleží a dobre zvážim, kam zasadím tieto semienka, aby moja energia a čas nevyšli na zmar. Každé semienko je moja myšlienka k vytvoreniu tejto krásnej tajomnej záhrady. Základom pre túto myšlienku je dobrá pôda, ošetrená a očistená od všetkých prebytočných korienkov. Po vyklíčení semienka, pestujem rastlinky až do úplnej krásy. Po vytvorení myšlienky s láskou pestujem túto myšlienku, až do dokončenia môjho diela. Počas rastu sa mi objavia škodcovia, ktorých musím čo najskôr odstrániť príslušnými vhodnými prostriedkami. Aj moje myšlienky napadajú rôzne parazity, ktoré spomaľujú vývoj a rast. Vykonávam kontrolu nad týmito parazitmi a použijem na to vhodný spôsob k ich odstráneniu. Niektoré rastlinky ponechávam v záhrade, aby semienka vyklíčili na tom istom mieste, niektoré odstránim, pretože ich tam nechcem a niektoré si vezmem do vázy. Tento sen uzatváram pohľadom na celé dielo a vychutnávam si také, aké je, tu a teraz. Moje oči vyžarujú šťastie a srdce bije od radosti, čo všetko dokážem vytvoriť v tomto sne. Som záhradník a som hrdý na to, čo vytvorím.” Chlapec ako tak porozumel a spýtal sa ho: “Prečo je pre vás taká záhrada tajomná?” Záhradník odpovedal: “Táto záhrada je jedinečná a jediná s vlastnou štruktúrou. Vytvára iba môj sen, môj fraktál, môj svet, moje myšlienky. Je to zrkadlom môjho vlastného Ja vo vnútri. Som tvorcom tejto záhrady.” Chlapec mlčky pozeral na dielo, uvedomujúc, že záhradník pretvoril tajomnosť svojho srdca do záhrady. “Keď sa chcem k vám pridať, bude to stále Váš sen?” Záhradník s úsmevom podal semienka a povedal: “Nie, nebude to iba môj sen, ale aj tvoj sen. Táto tajomná záhrada bude už náš sen. Staneme sa spolutvorcami tohto diela.” Chlapec vzal semienka a začal sadiť spolu so záhradníkom. Okolo tejto tajomnej záhrady podišla skupinka veselých ľudí, privítali ich a spýtali sa: “Kto ste?” Záhradník spolu s chlapcom odpovedali: “Sme záhradníci tajomnej záhrady.”

 

Pridaj komentár

