Fénix mytológiou alebo skutočnosťou?

Bol tam…letiaci vták veľký ako hora. A ja som sa opýtal anjela: „Aký je to vták?“ A on mi povedal: „To je strážca sveta.“ A ja som povedal: „Pane, aký je to strážca sveta? Pouč ma.“ A anjel mi povedal: „Tento vták sprevádza slnko a rozprestiera krídla a pohlcuje jeho žeravé lúče. Ak by ich nepohlcoval, neprežila by to žiadna ľudská rasa ani čokoľvek iné živé, a preto Boh ustanovil tohto vtáka.“ A on rozprestrel svoje krídla a ja som videl na jeho pravom krídle veľmi veľké listy… a listy boli zlaté. A anjel mi povedal: „Čítaj ich.“… a zneli takto: „Nenesie ma ani zem, ani nebesia, ale krídla ohňa ma nesú.“ A ja som povedal: „Pane, čo je to za vtáka a aké je jeho meno?“ A anjel mi povedal: „Jeho meno je Fénix.“ A ja som sa opýtal: „A čo jedáva?“ A on mi odpovedal: „Mannu nebeskú a rosu zeme.“ … Vták rozprestrel krídla a zakryl lúče slnka, to zamávalo jeho krídlami a nastal hluk podobný hrmeniu a vták s revom hovoril: „Ó darca svetla, daj jas svetu.“ (Z tretej knihy Baruchovej, kap. 6)

Pridaj komentár

